mandag, november 28, 2005

?

Del 1Ingen formulering av realisering av spissformuleringen i en dF. P1 dermed ikke konsekvensargument.Høyere ordens argumenter blir dermed også feil: prP1 er snarere et holdbarhetsargument til et argument dere ikke har. P2, P3 er en slags konsekvensargumenter, selvom spissformuleringen tas inn i argumentene. Ingen av C-argumentene er konsekvensargumenter.
Del 2Konsekvensdelen av P3 er et helt greit argument, og slett ikke usaklig.
Del 3Riktig om konsekvensargumentasjon.
Samlet:Uhyre svakt, lite forståelse på vesentlige punkter.

Høres dette ut som en oppgave som fortjener bestått? :p Njeee... Men vi fikk bestått, så nå er det bare å lese til eksamen. Mitt problem for tiden er at jeg klarer ikke å organisere meg. Jeg må lese til ex.phil-eksamen den 9. (og jeg har ikke lest noe fra før), og så må jeg begynne på historieoppgave. Samtidig ligger jeg etter på pensum, og burde lest meg opp der. Og så er det en masse andre ting som surrer rundt i hodet mitt som egentlig ikke er prekære, men som jeg likevel ikke klarer å legge fra meg. Noe som fører til at jeg føler meg konstant stressa. Jeg tror jeg trenger en sekretær eller noe som kan organisere oppgaver og hodet mitt litt. Noen som føler seg kallet? =)
Klarte allfall å slappe av litt i helga, har vært på julegateåpning, drukket gløgg, spist middag på egon, og vært med niesene mine på turnavslutning. Og laget pepperkakehus, sånn ferdiggreier riktignok, men det er jo pyntinga som er gøy:) Pepperkakehuset ble til i et anfall av overtrøtthet (eller hva var det Julie?), er vel ikke mange som har et pepperkake-horehus i stua...... Hva er det man ikke kan få til med seigdamer...

6 kommentarer:

Jorån Østerholt Dalane sa...

Hei! Viss du treng eit tips kan du prøve å lage leseplan: skriv ned kva for kapittel du skal lese kvar dag. Då vert det i alle fall litt meir strukturert:-)

Lykke til med eksamen+++

Apropos pepperkake-horehus - eg trur det er nokon hackerar på huset her, fordi i går oppdaga eg at skrivebords-bakgrunnen var forandra frå søte kattar til mann i altfor kort miniskjørt... Kva skjer?

Marit sa...

leseplaner ryker allerede andre dagen hos meg.

Kjedelig med hackere, men får håpe at de ikke gjør noe mer alvorlig.

Marit skal spise middag en pro & contra diskusjon
P1 - Marit er sulten
P1P1 - Hvis Marit er sulten blir Marit grinete
P1P1C1 - Marit må lære seg å ikke bli grinete hvis hun blir sulten
P1P1C1P1 - Marit likte ikke argumentet

C1 Marit trenger å gå ned noen cm
C1C1 Det får man ta en annen dag=)

Ergo Marit skal spise mat nå

Marthe-Pjokk sa...

Planer er ikke min sterke side heller, men takk for tipset Jorån! :) Alltid lettere å finne proargumenter enn contra i en middagsdiskusjon, merkelig..

Anonym sa...

Har vi et horehus i stua?? kanskje jeg skal bli der jeg er? :P kommer tilbake imorgen søte venn, da kan jeg passe på deg.. affal mellom halv tre og halv fem, for etterpå det skal jeg på jobb ;o)

Anonym sa...

Og jeg fatter fortsatt ikke at vi stod! Han måtte være livredd for å stryke oss så vi ikke fikk ta eksamen.. hmm.. ok =)

Anonym sa...

Jeg må bare ytre min begeistring over pepperkakehorehuset vårt!
Halliken ble kanskje en smule kortvokst?Men jeg anser det som en suksess likevel=)