lørdag, oktober 06, 2007

Typisk

I går var jeg hos politiet for å få meg nytt pass. Det gamle passet mitt var gyldig til 2012, men jeg ble anbefalt å ha elektronisk hvis jeg skal til Australia, og siden passnummeret må med på søknaden også, så ble jeg altså tusen kr fattigere plutselig. Jaja, pass må man ha, og jeg var egentlig bare lykkelig over at jeg slapp å gi fra meg det gamle - gi fra meg Bolivia-stempler og det som er? Aldri. :) Mindre lykkelig ble jeg derimot når jeg så på kveldsnytt i går og statsbudsjettet kom opp: Prisen på pass skal settes ned til 450 kr. Sukk...

2 kommentarer:

Marit sa...

jeg hadde mistet passet mitt trodde jeg.. og var lei meg; der var det jo egypt og bolivia ting blant annet! fikk meg nytt pass - og så fant jeg igjen det gamle..

.. man får ikke stempel når man er på Cuba. det er teit - men litt forståelig hvis man vil inn i USA ved et senere tidspunkt.

Bra at de skrur ned prisene - alle burde fått gratis pass - og ettergitt de summene de har betalt for de!

Pass er en menneskerett!

Marthe-Pjokk sa...

Så enig, så enig...