søndag, oktober 14, 2007

Blog Action Day

I dag er det Blog Action Day! Hva er det? Jo, det er den dagen der bloggere over hele verden forenes om et emne som alle skriver om på en eller annen måte, og på den måten når ut til leserskaren sin med et viktig budskap! (Les mer her: www.blogactionday.org) Nå har ikke jeg verdens største leserskare, men mitt motto er at "ingen kan nå fram til alle, men alle kan nå fram til noen". (ja, jeg har lånt det..og gjort om litt :p) Men så til det viktige: hva er temaet? Jo, miljøet. "Ah, jeg er så lei av å høre om miljøet" tenker du kanskje nå. "Jeg er fed up av alt snakket om klimaendringer og polsmelting og ekstremvær og den ene elendigheten etter den andre." Det jeg personlig er fed up av er at folk ikke skjønner alvoret i det. Ja, jeg er så enig i at klimaendringer alltid har funnet sted, og at noe av det som skjer nå, er noe vi ikke råder over. Samtidig fatter jeg ikke at folk kan mene at vi mennesker ikke er skyld i en stor del av det, og at det faktisk er vi som må rette opp den feilen: og det må gjøres NÅ, før det er altfor sent. Og vi kan faktisk gjøre noe, alle sammen! Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe! (For et herlig motto, bare å forandre litt, så passer det til alt :p)
Jaja...teit innlegg, hadde tenkt å skrive mer egentlig, men jeg har hodet fullt av EU og demokratisk underskudd, så får fortsette å skrive om det i stedet. Ikke at jeg får til det heller. Blæ.

Ingen kommentarer: