torsdag, mars 01, 2007

Startvansker

Jeg har så startvansker om dagen! For det første er det et slit å komme seg opp, for jeg er så trøøøøøtt... Og når jeg først kommer meg opp er jeg trøtt hele dagen, og føler allfall ikke jeg får gjort noe av det jeg skulle ha gjort. Og da blir jeg stressa, og så får jeg allfall ikke gjort noe. Og da begynner jeg å tenke på folk jeg kjenner som er supereffektive og er med på alt og får tid til både jobb og frivillig arbeid og kjæreste og jeg vet ikke hva. Hvordan klarer de det? Er de supermennesker? Eller er det jeg som ikke utnytter tida godt nok? Det er nok store sjanser for at det siste alternativet er mest riktig... Men hva skal jeg gjøre med det da? Ikke bare sitte på ræva og klage over alt jeg ikke har tid til kanskje :p Men noe må være galt når jeg f.eks har lovt å komme på besøk til en bekjent i snart to år, og ennå ikke kommet meg dit...og personen bor en times kjøretur unna? Og jeg vet egentlig ikke hva annet jeg gjør om dagen, men dagene flyr, så...

Mamma ville sikkert sagt at jeg burde ta vitaminer eller jerntilskudd, men nå leste jeg akkurat at det ikke er sunt lenger heller så... Hva skal man tro på? Like etterpå leste jeg at melkefett er sunt (allfall hvis du vil bli gravid, men det har jeg ingen planer om), men samtidig har jeg hørt at melk ikke er sunt i det hele tatt. Friske grønnsaker inneholder mest vitaminer, men de frosne har minst like mye vitaminer, kanskje mer fordi de er behandlet og pakket før transport. Så hører man at kaffe er usunt, men plutselig finner noen ut at det er sunt. Kommer ikke på fler eksempler nå, men jeg hører stadig vekk sånne motsigende ting. Så hva skal man tro på?

2 kommentarer:

Jorån Østerholt Dalane sa...

Eg trur på "5 om dagen", eg. To frukt og tre grønnsaker:-)

Marthe-Pjokk sa...

Ja :) og vanlig kosthold uten for mye av verken det ene eller det andre :)