fredag, februar 25, 2005

Daydream believer...? :)

"Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who only dream by night." - Edgar Allan Poe
Dagens tilståelse:) Jeg er en dagdrømmer. Jeg dagdrømmer stadig vekk, på forelesning eller mens jeg går tur f.eks. Om ting jeg skulle ønske kunne skje, eller om ting som har skjedd. Og siden tenker jeg at jeg burde jo bruke tiden til å leve her og nå. På en måte den filosofien med å leve hver dag som om det var den siste. Eller, jeg liker ikke den måten å si det på, tenke på hver dag som den første i resten av ditt liv. Og la være å drømme meg tilbake eller drømme om ting som mest sannsynlig aldri til å skje. For det er på en måte ingen vits i å kaste bort tid på å håpe på noe annet enn det du har, man bør egentlig bare gjøre det beste ut av det, uansett hvilken vei livet tar.
Men velger egentlig å tro på Mr. Poe:) Og hvorfor skulle man ikke drømme seg bort en gang i blant? Tror det er litt sunt å koble ut fra virkeligheten innimellom. Så lenge man ikke mister bakkekontakten helt, og det har jeg ingen planer om:)

Det er forresten fullmåne, og jeg er i overraskende godt humør! Ja, tro det den som vil, men månen har allfall en innvirkning på meg. Jeg pleier å bli humørsyk og deprimert når det er fullmåne... Men nå er altså humøret rimelig bra. Det kan kanskje skyldes en overdose sjokolade de siste dagene? :) Eller så kommer det i dobbel dose ved neste fullmåne...hjelp... :D Og så er det jo fredag, kan jo bli igodt humør av mindre. :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dagdrømme er bare bra. Håper jeg også. Kan jo ikke leve i den kjedelige virkeligheten hele tia. Jeg dagdrømmer kanskje litt for ofte da. Eller hva tror du? Men det kan jo være litt farlig. Sette seg fast i denne verden som ikke eksisterer... Henge seg opp i det som ikke skjer, eller det som har skjedd, og på den måten komplisere nåtida. Jaja... Vi er vel håpløse da. Godt vi er to om det, og kan dra hverandre ned om nødvendig. :)
*klæm*

Marthe-Pjokk sa...

Jeg aaaaner ikke jeg... (-Bare Bea) ;) Hva som er for mye eller for lite... Men det fins jo en mellomting mellom å sveve oppe i en parallell verden og å grave seg laaaangt ned... Men mellomtinger er jo litt kjedelige... Tror jeg liker opp bedre enn ned...bortsett fra at jeg har litt høydeskrekk. Og jeg liker ikke å falle. Men liker ikke å grave heller. Hjelp meg, nå har jeg seriøst gnagsår i øra, muligheten for at jeg klikker i vinkel er veldig nær akkurat nå...

Anonym sa...

hehe... men allikevel er vi så flinke til å velge å grave oss ned? vi er jo det? høydeskrekk og graving. kjedelig begge deler. jeg liker meg best høyt der oppe, men ender som regel opp langt der nede. og fallet er høøøøyyyt! jaja. hadde forresten nesten vært gøy å se deg klikke i vinkel :o)

Marthe-Pjokk sa...

ja du vet, positive som vi er så er jo det den enkleste veien...nedover... men når man er langt nede så er det jo bare en vei å gå, og det er som kjent oppover! bare at når man er på den veien kan man jo fort falle nedover igjen... kanskje like greit å holde seg der nede.. :p hehe... tror ingen vil se det nei, allfall ikke usensurert....:p

Jorån Østerholt Dalane sa...

Gratulerer med blogg Ane Marthe!!

Dagdrømming er bra! Kva skulle ein gjort utan, tru? Godt å ha på bra dagar, og godt å ha på dårlege dagar.
Go`hælj:-)