onsdag, juni 09, 2010

Moshkele!

I dag er moshkele. Bare moshkele, alt. Skole er moshkele, jobb er moshkele, jenter er moshkele, gutter er moshkele, regn er moshkele...moshkele moshkele moshkele. Wallah.

Jeg leste gamle blogginnlegg i går, og bestemte meg for at jeg må skjerpe meg på blogginga. Jeg skrev mye bedre før, for ikke å snakke om oftere... Moshkele. Og jeg må ha forandret meg. Ikke at det er så merkelig på 5 år, men...jeg tror det er til det kjedeligere. Noen steder kunne jeg ikke skjønne at det var jeg som hadde skrevet. Moshkele! Stor moshkele wallah. Ikke at jeg vet hvordan det skrives egentlig, det er moshkele det også.

En gutt på jobb snakker bare om "moshkele". Altså "problem" på arabisk. Og han er ganske så snakkesalig. Så noen dager, som i dag, synger det bare moshkelemoshkelemoshkele i hjernen min. Han innleder stort sett samtaler sånn: "I dag er moshkele, vet du." Eller: "Du er stor moshkele." I begynnelsen visste jeg ikke helt om han tulla, eller om han bare var en frekk, spydig drittunge. Etter hvert forsto jeg at han bare er verdens festligste gutt :D You make my day :)

Dette ble totally random. Moshkele.

Ingen kommentarer: