fredag, august 19, 2005

Er det ikke frustrerende...

...at når du ikke har penger, er det masse fristelser som dukker opp som du har lyst til å kjøpe, men som du ikke har råd til. Mp3spillere og PS-spill f.eks. Men så, når du endelig har penger igjen, så har du egentlig ikke råd til å kjøpe de tingene da heller, for da er det andre ting du egentlig burde bruke dem på!? Har jeg lyst på ny, pen mp3spiller? Ja. Har jeg lyst på spill og eyetoy til playstation? Joa. Har jeg akkurat fått masse penger i stipend/lån? Jepp! Men har jeg også en bokliste lang som et vondt år? Jah... Og det er vel strengt tatt masse andre ting som er viktigere enn de jeg har mest lyst til å bruke penger på? Mhm. Noen som nevnte spare? Tjeh... Det ender antakeligvis med at jeg kjøper det likevel. Siden jeg har så god råd akkurat nå. Ah, materialisme, vik fra meg...

1 kommentar:

Jorån Østerholt Dalane sa...

Det er skremmande med så mange penger... Og så mykje å bruke dei til.

Hadde tenkt meg ein tur på IKEA, men eg tør ikkje.

Brukte over 600 kr på å kjøpe hobbyting via internett. Og eg som prøver å vere idealistisk. ..

Sparing, ja, det hadde vore noko:-)