onsdag, august 20, 2008

Utrolig men sant

Det er egentlig helt utrolig at jeg klarte å la bloggen dø så totalt disse siste månedene. Jeg har vært i Australia og hatt the time of my life, opplevd antakeligvis mer på et halvt år enn til sammen i hele mitt liv, og enda har jeg ikke hatt noe å skrive om? Eller jeg har ikke klart å skrive om det, av en eller annen grunn. Selv om jeg stadig vekk kunne ønske jeg bare kunne "spontanringe" eller sende meldinger eller aller helst hatt folka mine med meg, slik at de kunne opplevd de samme tingene... For det beste med å oppleve ting er egentlig å kunne dele dem med andre. Og det blir sannelig ikke det samme å vise fram bilder, det blir liksom så...blekt i forhold. Mange bilder egner seg heller ikke for allmennheten (som bilder av meg på goon-fylla) og mange ting har jeg ikke bilder av (som den koselige kina-dama på supermarkedet rett over gata)
I løpet av det siste halve året har jeg:
- kjørt bil på feil side av veien (riktig side i australia altså)
- kommet meg gjennom et semester i et ganske annerledes skolesystem og på et annet språk
-bodd ti minutter unna en strand
- hoppa ut fra et fly, og digga det
- vært på camping i outback, sovet under stjernene i minusgrader, sett uluru, kata tjuta og kings canyon
- sovet en god del netter i framsetet på en bil og funnet ut at bilferie er egentilg helt genialt
- truffet mennesker fra nesten alle verdenshjørner: irland, england, australia (såklart), bali, hong kong, tyskland, peru, usa, canada, alaska (ja jeg vet det tilhører usa, men uansett da), japan, vietnam, syria, palestina, dubai, frankrike...sverige og norge
- sett masse forskjellig natur fra regnskog til ørken
- vært på biltur på verdens største sandøy (fraser island)
- snorkla på great barrier reef og sett en stoor havskilpadde rett under meg
- vært på seiltur
- funnet ut at det absolutt kan være kaldt down under også
- følt meg hjemme i helt feil land...

...og jeg savner det.

Kanskje det blir noen reisebrev etterhvert, sånn i etterpåklokskap.

Ingen kommentarer: