onsdag, januar 31, 2007

Debatt

Politiske debatter kan være ganske festlige. Understrek "kan være", for de kan også være ganske teite og virke ganske unødvendige. Nå har Helen Bjørnøy, miljøvernminister, blitt mobba i Stortinget. Trodde "mobbing" var en del av politikk jeg? Hersketeknikker og sånt der... Jeg sier ikke at jeg er enig med Børge Brende, og Knut Arild Hareide kan bare gå og hjemme seg. Men noen ganger lurer jeg på om det er nødvendig å blåse opp alt så stort, hadde det ikke vært mye bedre å finne ut hvordan klimamålsettingen skal se ut da, enn å diskutere om det som skjedde var mobbing eller ei? Og, don't get me started angående sms-er som blir sendt ut på skjermen fra det norske folk. DET er det morsomste med hele greia.

2 kommentarer:

Jorån Østerholt Dalane sa...

Hehe, debattar er interessante og til tider vittige å sjå på. Tenk om ein heller kunne diskutere saker - slik som du skriv - enn å bruke tid på å krangle...

Ang sms`ar - eg trur ikkje våre seriøse meldingar ville blitt vurdert til å kome med ein gong ;-)

Anonym sa...

Hmm.. ja du sier noe. De sms'ene sier mer om intelligensnivået på det norske folk enn noe annet her i verden gjør :p Er jo ingen vits i å skrive no gjennomtenkt :p Og hvorfor diskutere viktige politiske spørsmål når man heller kan diskutere Gerd Liv Valla eller andre mobberelaterte ting. Nei, glem det som er viktig. Ha fokus på å dumme ut nordmenn i stedet :p